Alla inlägg under april 2015

Av Amanda Andersson - 30 april 2015 22:40

Godkväll alla släktingar och vänner :)

Jag vill börja med och säga att jag har nu varit här i Tyskland i 4 månader och det har inte varit lätt alla gånger men jag kämpar varje dag och vill verkligen klara av detta året!
Har så många som stöttar och som jag alltid kan skicka till om jag har det tufft. NI ÄR GULD VÄRDA!

Självklart går saknadet och hem längtan i vågor och just nu har jag en tuff period.. JAg vill hem och träffa alla men snart kommer min älskade familj :D Bara 2 veckor kvar !
Men det som är mitt största problem är inte all saknad hela tiden... Eller det är en saknad på ett anant sätt...
Jag saknar att bli älskad och alla er som är hemma.. Kunna skicka och fråga om vi ska ta en fika eller bara ses och tjöta skit... Eller när man mår dåligt och man kan få en kram av en värdefull person som säger att allt kommer ordna sig, att kunna få gråta hos en männiksa som betyder så mycket för mig... Det går inte här...
Har svårt att hitta vänner, med tanke på att ja inte kan språket... Men jag har en kompis som kommer ifrån Danmark som med är Au pair :) Glad att jag har henne :)

Men man saknar sina "riktiga" vänner... Man har även märkt vilka som verkligen är ens riktiga vänner..
Det är en känsla som är svårt att sätta fingret på... Kan inte förklara hur det känns, men det känns tomt på något sätt.... Man vill alltid ha sina allra bästa vänner vid sin sida.. Det var tufft att lämna alla men jag vet nu som sagt vilka som är mina riktiga vänner...
TILL ER! JAG SAKNAR DIG!   

Tänker massa på er alla där hemma mer än vad jag tänker på mig själv....
Det svider som fan att jag missar massa studenter som jag VERKLIGEN VILLE gå på.... Folk i min närhet har råkat ut för olyckor och det gör så FRUKTANSVÄRT ONT att jag INTE kan vara hos er och stötta er! Ni är i mina tankar hela tiden! <3

Men som sagt... Nu kommer snart min älskade mamma,pappa och lillasyster! LÄNGTAR SOM FAN!!!!

Tack för att ni läser min blogg alla vänner :)

Nu ska jag ta och sova... Förhoppningsvis..... 

PUSS OCH KRAM OCH GLÖM INTE:
TA KAN OM VARNADRA FÖR LIVET KAN VÄNDA SNABBT!!!!


PS. KOMMER HEM TILL SVERIGE OM 66 DAGAR!
TAGGA!!!!!!!!!!!!!!  

Av Amanda Andersson - 20 april 2015 22:04

Ja, idag blir det ett litet annorlunda inlägg. Amandas braiga syster skriver lite nu för att berätta min syn på hur jag har det här hemma och kanske kommer detta hända igen, man vet aldrig ;)

Men nu har Amanda redan varit borta i 110 dagar om jag inte räknat heeelt fel. Och ja, det har varit skönt ibland men också jävligt jobbigt i vissa stunder. Det är alltid skönt att få vara själv i mellan åt, men när man alltid har varit två kan det kännas lite ensamt. Jag trodde verkligen inte att det skulle kännas så här i vissa stunder. Man saknar någon att kunna prata med, irritera som satan, eller varför inte bara kunna somna ifrån henne när man tittar på film. Och varje gång ska hon ta de där förbannade kortet på mig när jag sover ;) Det jag saknar mest är nog ändå att hon inte rakar mina ben längre. Jag städade hennes rum i utbyte och ja, det är det bästa val jag någonsin gjort!!

Men det finns nu naturligtvis några bra saker med att vara själv också. Som att hon kan inte skvallra om alla saker jag gör till mammii och pappii vilket hon är väldigt bra på annars, klaga på att jag inte lagt mig när hon ska springa upp på toaletten eller varför inte kunna utnyttja heeeeela övervåningen själv? Det är faktiskt det som känns väldigt skönt. Samtidigt som jag saknar att bara kunna storma in i hennes rum och skrika bara för att få henne på lite dåligt humör, men det är ju så syskon är, right?


Ibland så saknar man henne verkligen liiite extra, eftersom att det är som jag skrev innan, att man alltid hade någon att prata med. Och när alla frågar jämt hur Amanda har det så ska jag faktiskt säga att jag vet inte alltid det. Vi pratar inte varje dag som många kanske tror och att vi berättar hela tiden vad vi gör. Så är det verkligen inte. Det skulle blivit llderless för jobbigt och känna att hon har det så jäklans bra utan mig och att det finns en chans till att hon stannar kvar. Så det är just de där dagarna man märker att man ändå varit tighta fast att man ändå inte kännt som att man varit det med alla dessa slagsmål och inte pratat med varandra på 2 dagar, men syskon är alltid syskon och kommer alltid att vara så.

Annars rullar faktiskt livet på här hemma väldigt bra. Känns ju inte riktigt som att det är så länge sedan hon åkte hemifrån. Jag minns den dagen som om den vore igår vilket kanske är positivt så att det int ska kännas så långt borta!
Jag annars är precis lika råtagg på att åka ner till Tyskland, speciellt för shoppingen, och ja Amanda så klart också då men ;) Eller möjligtvis kanske minstingen i familjen då vi blivit riktigt bra polare fast att vi inte träffats, utan den gången vi träffades i Göteborg men det gillas inte. Han och jag kan nog kunna smida lite planer tillsammans :')

skämt åt sido, jag kommer vara med henne så mycket som möjligt, eftersom jag ska sova hos henne medans mammii och pappii latar sig på hotell, JAG KOMMER FÅ VARA MED HENNE MEST!!


Nu tänkte jag avsluta detta inlägg med några vackra bilder på oss, och förlåt Amanda, men gav du mig friheten att logga in och lägga ut bilder så du lär ju inte bli besvikna på dom i alla fall! :* Och hoppas ni tycker det är kul att läsa vad jag tycker, kanske kan vi få mammii eller pappii att skriva ihop något också någon gång framöver, Nobady knows! Du vet att jag alskar dej till månen och tillbaka!!   Hadeeeee// Julle



            

Av Amanda Andersson - 19 april 2015 22:03

Godkväll på er alla :)

Jag mår bra och hoppas att alla ni där hemma gör det med :)

Som rubrken säger så har vi så sjukt varmt här.. I onsdags hade vi 25 grader och säkert 30 i solen.. Jag tillbringade en timme på en tennisplan och var röd på väster arm och i ansiktet... Som vanligt... jag vill ah en brun sommmar så nu har jag köpt massa solkräm och after sun :D
Det är super skönt med värmen :D Vet att några av er där hemma är lite avis för att vi har det så varmt och inte ni... I ondsgs när ja skickade en till en kompis så sa hon att det regnade och då satt jag och svettades för det var för varmt ;) HAHA! Lite kul ändå...
Är ju inte så långt i från Sverigeändå...

Som vanligt har dte inte hänt så mycket... Mest jobbat...
Jobbet rullar på och det händer inte så jätte mycket... barn ska på aktiviter och leka med kompisar. 
 Men igår var jag ute och roade mig med en kompis ifrån Danmark :D Hade så kul :D :D

Först lite mat på ett ställe och en drink på det (bild kommer ) och sedan vidare för att inta lite mer alkohol ;) ;)haha!
Hittade på ett ställe som min allra bästa vän sa att jag var tvunen att hitta.. Hon hade sökt på google och sa att jag skulle försöka hitta den gatan.. Det är massa träd med rosa blommor som växer... Så FINT! Ska försöka komma dit i veckan för att ta lite bilder i dagsljus :D massa folk som stod och tog kort igår kväll..


Idag har det inte hänt så mycket..: tagit igen mig men jag har öven varit i skogen... Jag har gått upp för ett berg och det var jobbigt men en så härlig känsla nä man klarat det :)
Några bilder kommer på det :)

Nej nu ska man försöka sova..... En ny jobbarvecka med mya utmaningar väntar :D
Och snsrt kommer JAG HEM!! :D :D :D :D :D :D

Massa Kärlek tiller alla där hemma och TA HAND OM VARNADRA!!!!!!!!!!!!!


GÅRDAGEN:

    


IDAG:


       

Av Amanda Andersson - 12 april 2015 12:18

Goddag på er alla !

Hoppas att ni alla mår bra och tar hand om varandra!

Jag har överlevt en veckan ensam i detta land, utan min familj. Dom har varit utomlands och kom hem ifredags natt! Den första personen jag träffade var Max och han kom upp spingades och slängde sig om halsen på mig och kramade om mig ordentligt! Det var så att det nästan kom en liten glädjtår! #lycka
 
Jag har klarat denna veckan med  hjälp av vissa underbara personen som har hållt mig sällsakp och som jag har kunnat skicka/ringa till när det har varit lite ensmat..  NI ÄR GULD VÄRDA!!! <3

Idag skiner solen och tanken är att ta en promenad lite senare i det sköna vädret :)
Men som rubriken säger... JAG HATAR SÖNDAGAR!!
Här i Tyskland är allt stängt på söndagar förutom biografer, reatauranger och fik. Men inget av det är kul att göra ensam.....
Så det blir till att vila upp sig inför en ny arbetsvecka!
Kommer bli tufft att sätta igång igen efter en veckas vilande.. Men jag är utvilad och taggad :D

Det är även bestämt att det kommer INTE vara min familj som hämtar mig på flygplatsen den 5 juli 2015 utan det kommer att vara......... ELIN! :D :D :D :D
Så glad att hon ville hämta mig ! Det är nämligen så att min familj KANSKE är på semester när ja kommer hem och jag vill inte att dom ska känna att dom måste vara hemma när jag kommer hem. Utan Elin hämtar mig varesig som är hemma eller inte :D
Så sjukt kul :D :D

Ha en helt underbar söndag och ta vara på varandra! Vet aldrig vad som händer om en timme eller om 3 dagar!

KÄRLEK TILL ER!!!!!!!! <3

Av Amanda Andersson - 7 april 2015 09:59

Godmorgn alla där hemma :D
Hoppas att ni har ne lika bra morgon som jag har :D
Solen skiner och man är pigg och glad :D

^Här i Tyskland rullar allt på :)
har haft några riktigt jobbiga nätter då kroppen inte vill sova fast man är trött ! :/ Men inatt var var det en bra natt :D

Idag vaknade jag av träningsvärk....
Tro det eller ej men jag har börjat TRÄNA!
Det chockade dig nu va?? ;) ;)
Jag har tappat en hel del kilon redan och nu är jag sjukt taggad på at försöka komma ner ännu mer i vikt och så en bättre kropp :)
Så on ni har massa olika övingar som inte behöver ha massa redskap i sig så säg gärna till :D Alla tips på träning är super :D
Jag delar massa tips med en kompis, så vi hjälper varandra med olika övingar och så :)

Så idag är tanken att försöka komma in till stan och kolla efter lite träningskläder :) :)
Sedan ska jag ringa någrasamtill till vissa personer hemma i Sverige :D : D*
Och självklart blir det ett träningspass ikväll :) :)

En sak till.... Som rubriken säger:
taggad till tusen!
Mina "taggningar":
1. träningen
2.Familjen kommer snart och hälsar på :D :D :D
3. Åka hem :D

Det är 3 månader kvar tills ja kommer hem och gör Sverige osäkert för ett tag ;) MOHAHA!!


Hoppas att alla får en fin dag med många skratt och ta hand om varandra :) :)

PUSS OCH KRAM!!!!

 

Av Amanda Andersson - 3 april 2015 12:10

  Glad påsk på er alla  


Idag är det långfreda och det kommer verkligen bli en LÅÅÅNG fredag....
Vilken morgon det har varit...
Började med att ja inte kunde sova igår kväll så somnade i nat kanske vid halv 2... Och sedan vaknade man vid 3 och hörde familjen som pratade eftersom dom skulle åka till flyget.. Försök somna om efter att ha sovit 1 1/2 timme.... Typ som en powernap...
Lyckades somna om och vaknar halv 9 av att ringer på dörren... Då är det städgubben som kommer utan att jag visste det.. SÅ upp och släppa in han och börja plocka upp på barnen rum.... trodde han skulle komma imorogn.... SUCK!

Men nu sitter jag här och väntar på att han ska bli klar så att jag kan åka in till Bad Godesberg och fixa lite saker som behövs i kylskåpet så jag kan överleva denna veckan :D : D

Annars har det vaarit lunhy sen sist! Massa att göra som vanligt och lagat massa god mat :D

Så Glad påsk på er igen och här kommer en bild som har SÅ MYCKET minnen i sig!!
Saknar när man var liten och kunde va påskkärring med dom bästa grannarna!
OCh det bästa av allt!
ALLT GODIS VI FICK :D
Det var inte lite vi samlade ihop men vi la banne mig ner massa tid på alla tecklingar som vi delade ut.
Eller vad säger ni? Lollo, Jennifer och Julle?? :)


 


KÄRLEK TILL ER !!!!!!!

Skapa flashcards