Direktlänk till inlägg 30 april 2015

4 månader...

Av Amanda Andersson - 30 april 2015 22:40

Godkväll alla släktingar och vänner :)

Jag vill börja med och säga att jag har nu varit här i Tyskland i 4 månader och det har inte varit lätt alla gånger men jag kämpar varje dag och vill verkligen klara av detta året!
Har så många som stöttar och som jag alltid kan skicka till om jag har det tufft. NI ÄR GULD VÄRDA!

Självklart går saknadet och hem längtan i vågor och just nu har jag en tuff period.. JAg vill hem och träffa alla men snart kommer min älskade familj :D Bara 2 veckor kvar !
Men det som är mitt största problem är inte all saknad hela tiden... Eller det är en saknad på ett anant sätt...
Jag saknar att bli älskad och alla er som är hemma.. Kunna skicka och fråga om vi ska ta en fika eller bara ses och tjöta skit... Eller när man mår dåligt och man kan få en kram av en värdefull person som säger att allt kommer ordna sig, att kunna få gråta hos en männiksa som betyder så mycket för mig... Det går inte här...
Har svårt att hitta vänner, med tanke på att ja inte kan språket... Men jag har en kompis som kommer ifrån Danmark som med är Au pair :) Glad att jag har henne :)

Men man saknar sina "riktiga" vänner... Man har även märkt vilka som verkligen är ens riktiga vänner..
Det är en känsla som är svårt att sätta fingret på... Kan inte förklara hur det känns, men det känns tomt på något sätt.... Man vill alltid ha sina allra bästa vänner vid sin sida.. Det var tufft att lämna alla men jag vet nu som sagt vilka som är mina riktiga vänner...
TILL ER! JAG SAKNAR DIG!   

Tänker massa på er alla där hemma mer än vad jag tänker på mig själv....
Det svider som fan att jag missar massa studenter som jag VERKLIGEN VILLE gå på.... Folk i min närhet har råkat ut för olyckor och det gör så FRUKTANSVÄRT ONT att jag INTE kan vara hos er och stötta er! Ni är i mina tankar hela tiden! <3

Men som sagt... Nu kommer snart min älskade mamma,pappa och lillasyster! LÄNGTAR SOM FAN!!!!

Tack för att ni läser min blogg alla vänner :)

Nu ska jag ta och sova... Förhoppningsvis..... 

PUSS OCH KRAM OCH GLÖM INTE:
TA KAN OM VARNADRA FÖR LIVET KAN VÄNDA SNABBT!!!!


PS. KOMMER HEM TILL SVERIGE OM 66 DAGAR!
TAGGA!!!!!!!!!!!!!!  

 
 
Ingen bild

Moster Anette

3 maj 2015 21:58

hej Amanda

Förstår att du längtar till din familj men snart så.........
I torsdags kom vi hem från Malta och vi har haft en fantastisk resa, Malta var en charmig ö med gamla byggnader men det bästa var att få umgås alla i en hel vecka. Det blev jobbigt avsked från Simon, när man inte vet nör vi träffas igen. Jag hoppas han kommer hem till sommaren och hälsar på. Huvudsaken är att han trivs på Malta .
Helgen som varit har vi haft fullt upp med att hjälpa Nils föräldrar att flytta. De har sålt huset och flyttar till en lägenhet i Mariestad. Sköt om dig nu Amanda så hörs vi igen! Kram kram från moster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Andersson - 18 december 2015 14:14


God eftermiddag på er alla glada männskor :) Hur har ni det hemma i Sverie?  är det bra.. Men ahr tycärr ingen julkänlsa.. Har ni de? Fått höra att de ej är så mycket snö och kallt hemma heller så...Men nu till det jag vill skriva om i detta inl...

Av Amanda Andersson - 24 november 2015 11:17


Hej på er :D Det var inte igår! Hur har ni det? Här är det helt underbart.. Precis som rubriken säger så ahr ja just nu FLOW I MITT LIV! Inte nog med att det är julafton om en månad och att ja kommer hem om mindre om en månad så har jag fått ett jobb...

Av Amanda Andersson - 27 oktober 2015 20:34

Hej på er, eller ja godkväl menar jag ju ;) Läget en kväll som denna? :) Här är det bra. Slutade i vid halv 8 idag så va klar "tidigt" med kök och grejer.. I nu ikväll har ja hunnit måla mina naglar :D :D Men nu till det jag vill skriva om i detta in...

Av Amanda Andersson - 7 oktober 2015 15:09

Hej alla  godingar :D Hur är de?? Här är det fint. Börjar bli frisk ifrån min förskyldning jag ahr haft... Hosta och liiiite snor kvar... :( SEGT!!   TROR NI ATT JAG hAR BÖRJAT MIN NEDRÄKNING HEM ELLER??? SVAR: JA!!!! Det är "bara" 11 veckor ...

Av Amanda Andersson - 25 september 2015 17:46

God eftermiddag på er alla :D Hur är det? Här är det fint :D Fredag och min första långlediga helg på super länge :D :D Familjen är borta i helgen så ska bli skönt att slappa lite :D Men ska inte vara helt ensam ;) Imorgon kommer en liten sak till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards