Alla inlägg under maj 2015

Av Amanda Andersson - 31 maj 2015 18:57

Godkväll på er alla hemma i stugorna :D


Vill börja med att säga att jag mår bra här borta :)
LÄNGTAR HEM TILL MAX men inte inte så lång tid kvar...:
Det svider lite att jag missar massa studenter som jag verkligen hade verlat gå på men det är sånt man får ta igen i efterhand :D

Kan även säga att jag"bara" kommer vara hemma i 3 veckor så om nni vill hitta på nått eller bra träffa mig och tjöta skit är det dags att börja höra av sig om vilken dag och så för schemat börjar bli fullt... ;) SÅ många männiksor som jag vill kunna träffa och SÅ myclet jag vill hinna göra under den tiden jag är i Sverige så det finns inte.... Men ska hinna emd att träffa alla så mycket som möjligt och såklart få lite egen tid med min familj <3


För snart 5 månader var dagen kommen... Dagen då jag skulle flyga till ett helt främmande land och till en helt ny värld.
Jag hade fått jobb i Tyskland hos en familj som Au pair..
Det var ett fruktansvärt stort steg att ta och jag velade fram och tillbaka en längre tid innan jag verkligen bestämde mig för att åka. Hade massa vänner som sa där hemma: " åk Amanda, det kommer bli ditt livs chans och du kommer ah det så kul. Vi alla kommer finnas kvar när du kommer tillbaka".
Så jag bestämde mig för att hoppa på detta tåget. Man lever ju bara en gång.
Och jag ska säga er att det har varit en resa som jag aldrig kommer glömma. Har minnen för livet.
Det har nu gått 5 månader av detta året och det har gått sjukt fort. Snart dags att åka hem för en semester.

 
Jag har inte alltid haft det så lätt som många kanske tror. Har haft massa hemlängtan och även funderingar på att åka hem för det har varit så jobbigt att vara ifrån alla. Men har en underbar familj och underbara vänenr som stöttat mig i detta.
Det var tufft att stå på flygplatsen den 1 januari 2015 på kvällen. Man skulle säga hejdå till sin familj och man visste inte när man skulle få träffa dom igen... Visste ju att ja skulle komma hem i sommar men visste inte om dom hade tänkt komma hit innan eller efter det och hälsa på. Samma dag som jag skulle åka fick jag även en film som har betytt massor för mig. Den var ifrån min "extra familj" kan man kalla dom. Har varit hemma hos dom så mycket den senaste tiden så kände mig nästan som en familjemedlem. Den filmen fick mig att gråta floder av tårar.. Den filmen kan jag än idag kolla på för att få styrka och även då kan det komma en tår. <3

Men nu blickar vi framåt och hoppas på den bästa tiden :)
Vårat utomhusbad har öppnat så nu kommer det bli poolhäng varje dag så fort det är fint väder :D :D
Har ej varit där än för det har varit dåligt väder men på torsdag kan ja nästan LOVA ALLA att det blir poolhäng för då ska det bli 26 grader :D Hoppas på lite mer sol innan i veckan med såklart :D

Jag hoppas även att alla mina underbara vänner och släktingar som ska ta stundenten, tar vara på dagen och ha det superdupermega kul :D
Det kommer vara en av den  bästa dagen i era liv ! ÄVen om jag inte är närvarande så är ni med i mina tankar och det kan jag LOVA ! :D
Bomba mig med bilden den dagen :D Vore så kul :D :D :D :D :D

Nej nu ska na gå och äta lite mat.. Snart dags att sova för imorgon börjar en nu lång arbetsvecka med mya utmaningar och en vecka närmare hemresa :D
LÄNGTAR!!!! <3

Kärlek till er alla och ta hand om varandra ! :D
PS. Kommentera eller skicka ett pm på fb vad ni vill att jag ska skriva om på bloggen :D


 



 

Av Amanda Andersson - 26 maj 2015 15:26

God förmiddag alla finisar :D


Här i Tyskland är allt bra :D
Kom hem ifrån Amsteram igår vid lusch men var så trött efter dessa dagar så hade ingen ork till att blogga då .. ;)
Men nu så :D :D

Som sagt, har varit i Amsterdam sedan i fredags kväll till igår morgon med Heidi :D
Det har varit helt underbart och det blev många skratt!! Kan tilllägga att man inte fattar ett skit av vad folk säger i Holland om dom inte pratar engelska ;)

I fredags kväll gick tåget till Amsterdam.. Deet var 20 min försenat så vi var framme i Amsterdam vid 00.00 SEGT!
Men det var en helt okej tågresa.
Vi skulle bo hos en snubbe som vi inte kände och det var helt okej. (couchsurfing) Vi sparade MASSOR med pengar på att bo där för det var gratis :D
Han hade 2 tjejer till som kom samma dag som vi och dom kom ifrån Finland :D Så nästan hela skandinavien var på ett och samma ställe :D
FINLAND, SVERGIE OCH DANMARK!  <3
På lördagen åkte vi in till stan för att komma lite och det blev mycket gå så hade stora flåsor på ena foten men det var det värt. Det är en helt underbar stad :D
Söndagen var vi med inne i staden och kollade sedan blev vi bjudan på mat av snubben vi bodde hos. Det var super gott! (bild kommer) Det var potatis, kyckling, bönor och någon sås och en pannkaka. Man skulle äta allt med händerna :D
Sedan hade han fixat efterrätt. Det var en pannkaka med glass,grädde och chokladsås! DET VAR NÅGOT AV DET GODASTE JAG HAR ÄTIT!!!!!!

Sedan på måndagen var det dags att åka hem igen.
Nu ska ni få höra en sak som hände på tåget hem..
Vi har satt oss på tåge och börjar åka. Trött som jag var efter inte haft så myclet sömn alla dagarna så tänkte jga att jag skulle sova en stund på tåget.. När jag nästan hade somnat känner ja att någon/något slår till mig i magen och blir skit rädd... Trodde det var Heidi men det var det inte... Nej, det var en stor grej som en annan passagerare hade läggt på hyllan ovanför som ramlade ner och prickade mig mitt i magen!
Kunde inte sluta skratta åt det men det gjorde skit ont!
Tänk er själva att nästan somnat och något tungt kommer och träffar er i magen.... HAHAHA!!

Så tack alla ni som gjorde min helg i Amsterdam till en av dom bästa ! <3

                   


Sedan måste jag även passa på att säga att det svider att inte få vara hemma på min underbara syssings student... Hon har inte lätt just nu och min enda önskan är att ja ska få komma hem till henne och bara vara !
Krama om henne och säga att jag älskar henne!
För det gör jag. Älskar henne av hela mitt hjärta och saknar henne massor.... Det gör verkigen ont att vara ifrån dig Linda... <3
Du är den bästa man kan ha och om bara en månad så kommer vi kunna ses!
DÅ ska vi ha DONKENMYS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Älskar dig somsagt mer än du kan tro och du har verkligen funnits där för mig när ajg har behövt det ! :*

Jag hoppas även att du får en helt underbar student!!! ( Även fast jag inte kommer vara med ;) )
PUSS GODING!!!!!


   

Av Amanda Andersson - 17 maj 2015 21:12

Godkväll på er alla :D

Kan ju börja med att säga att jar haft en av de bästa helgerna i mitt liv.   

För ett tag sedan fick jag veta att min familj hade bokat in en resa hit till mig.. Alla ska bara fixa ledigt..
Dagarna gick och allt närmare blev det tills dom skulle komma.
Tillslut var det dags att jag skulle få träffa min underbara familj efter 4 1/2 halv månad.
Så i torsdags gick tiden långsamt.... Oj vad de var segt att bara vänta på att dom skulle skicka att dom var framme på hotellet... men efter ett X antal timmar så skickade dom att de var framme och de kom till mitt hus. Självklart kom det tårar ifrån alla men det var en så skön känsla som inte går att beskriva... hade ju längtat så.
Sedan hadr vi haft det super kul!
I fredags tog vi tåget till Köln för att komma på domen och kolla på stan. Det var ett äventyr för sig. Bjöd även familjen på glass ifrån vårt undebara glasscafe vi har. :D

Sedan i lördags var vi i inne i Bonn för att komma på stan men vi var även på ett museum för att kolla lite ifrån andra världskriget. Ingen jätte hitt men det var gratis ( som tur var) ;)
Sedan åt vi på en jätte bra och god restaurang eftersom det var sista kvällen ihop även världens bästa pappas födelsedag :)
Sedan idag var det sagt för dom att påbörja sin LÅNGA resa hem till Sverige igen..
Dom åtte ifrån mig halv 9 imorses och det vat tungt...
Riktigt tungt... Det var  nästan värre än att stå på flygplatsen och säga hejdå och inte veta när vi ses igen..... Denna gången vet jag ju att vi kommer se som 49 dagar igen då jag kommer hem i 3 veckor..... Men det var värre att bli lämnad än att lämna. Så det har  varit en tung dag... Många tårar hela dagen som jag inte kunnat hjälpa..... Har mest varit på mitt rum för har behövt vara för mig själv har jag känt...
Men som tur är så har ja underbara vänner och släktingar som ställer upp och lyssnar lite på mig när jag är ledsen <3 GULDVÄRDA!!!!!!!
Men nu ikväll har jag varit med barnen och det gjorde det hela lättare... Dom får mig alltid på bra humör. :D

NU börjar en ny arbetsvecka och på fredag kväll där det av till...........
AMSTERDAM! :D :D :D
Ska bli så kul att se hur det ser ut där och även å tillbringa tid med en person som får mig glad :D
Min vän Heidi.
Så fredag till måndag är vi borta :D
HOPPAS PÅ EN KUL RESA!!!! <3

Nej nu blir de till att kolla lite mer på datan sedan sova... Varit en lång och tung dag.. <3
God natt alla underbaringar som läser min blogg :D

PS. Mamma har skickat att dom är i Sverige och att allt har gått bra :D
En lättnad...


PUSS OCH KRAM OCH TA VARA PÅ VARANDRA !!!    

Av Amanda Andersson - 13 maj 2015 14:36

God dag alla människor :D

Nu är det inte långt kvar tills fmailjen kommer... LIte mer än 24 timmar :D
LÄNGTAR SÅ JAG TROR ATT JAG SPRICKER!!!!!! :D :D

Dom har ni påbörjat sin resa till Danmark för att övernatta där tills imorgon för då där det va till Tyskland :D
Den här känslan går inte att beskriva... har inte träffat min familj på nästan 4 och 1/2 månad men nu, nu äntligen är det dags! :D
Det är heller inte lång tid kvar tills jag komemr hem och träffar er alla andra!
LÄnggtar på det med!
Många bilder kommer komma upp på bloggen vad som händer med familjen :D :D

NU måste ja hämta barn på dagis ;)

Ha det bäst i solskenet :D
Har satsar vi på bikini kläder ;) HAHA !

Puss <3

Ovido - Quiz & Flashcards