Direktlänk till inlägg 31 maj 2015

5 månader av mitt liv...

Av Amanda Andersson - 31 maj 2015 18:57

Godkväll på er alla hemma i stugorna :D


Vill börja med att säga att jag mår bra här borta :)
LÄNGTAR HEM TILL MAX men inte inte så lång tid kvar...:
Det svider lite att jag missar massa studenter som jag verkligen hade verlat gå på men det är sånt man får ta igen i efterhand :D

Kan även säga att jag"bara" kommer vara hemma i 3 veckor så om nni vill hitta på nått eller bra träffa mig och tjöta skit är det dags att börja höra av sig om vilken dag och så för schemat börjar bli fullt... ;) SÅ många männiksor som jag vill kunna träffa och SÅ myclet jag vill hinna göra under den tiden jag är i Sverige så det finns inte.... Men ska hinna emd att träffa alla så mycket som möjligt och såklart få lite egen tid med min familj <3


För snart 5 månader var dagen kommen... Dagen då jag skulle flyga till ett helt främmande land och till en helt ny värld.
Jag hade fått jobb i Tyskland hos en familj som Au pair..
Det var ett fruktansvärt stort steg att ta och jag velade fram och tillbaka en längre tid innan jag verkligen bestämde mig för att åka. Hade massa vänner som sa där hemma: " åk Amanda, det kommer bli ditt livs chans och du kommer ah det så kul. Vi alla kommer finnas kvar när du kommer tillbaka".
Så jag bestämde mig för att hoppa på detta tåget. Man lever ju bara en gång.
Och jag ska säga er att det har varit en resa som jag aldrig kommer glömma. Har minnen för livet.
Det har nu gått 5 månader av detta året och det har gått sjukt fort. Snart dags att åka hem för en semester.

 
Jag har inte alltid haft det så lätt som många kanske tror. Har haft massa hemlängtan och även funderingar på att åka hem för det har varit så jobbigt att vara ifrån alla. Men har en underbar familj och underbara vänenr som stöttat mig i detta.
Det var tufft att stå på flygplatsen den 1 januari 2015 på kvällen. Man skulle säga hejdå till sin familj och man visste inte när man skulle få träffa dom igen... Visste ju att ja skulle komma hem i sommar men visste inte om dom hade tänkt komma hit innan eller efter det och hälsa på. Samma dag som jag skulle åka fick jag även en film som har betytt massor för mig. Den var ifrån min "extra familj" kan man kalla dom. Har varit hemma hos dom så mycket den senaste tiden så kände mig nästan som en familjemedlem. Den filmen fick mig att gråta floder av tårar.. Den filmen kan jag än idag kolla på för att få styrka och även då kan det komma en tår. <3

Men nu blickar vi framåt och hoppas på den bästa tiden :)
Vårat utomhusbad har öppnat så nu kommer det bli poolhäng varje dag så fort det är fint väder :D :D
Har ej varit där än för det har varit dåligt väder men på torsdag kan ja nästan LOVA ALLA att det blir poolhäng för då ska det bli 26 grader :D Hoppas på lite mer sol innan i veckan med såklart :D

Jag hoppas även att alla mina underbara vänner och släktingar som ska ta stundenten, tar vara på dagen och ha det superdupermega kul :D
Det kommer vara en av den  bästa dagen i era liv ! ÄVen om jag inte är närvarande så är ni med i mina tankar och det kan jag LOVA ! :D
Bomba mig med bilden den dagen :D Vore så kul :D :D :D :D :D

Nej nu ska na gå och äta lite mat.. Snart dags att sova för imorgon börjar en nu lång arbetsvecka med mya utmaningar och en vecka närmare hemresa :D
LÄNGTAR!!!! <3

Kärlek till er alla och ta hand om varandra ! :D
PS. Kommentera eller skicka ett pm på fb vad ni vill att jag ska skriva om på bloggen :D


 



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Andersson - 18 december 2015 14:14


God eftermiddag på er alla glada männskor :) Hur har ni det hemma i Sverie?  är det bra.. Men ahr tycärr ingen julkänlsa.. Har ni de? Fått höra att de ej är så mycket snö och kallt hemma heller så...Men nu till det jag vill skriva om i detta inl...

Av Amanda Andersson - 24 november 2015 11:17


Hej på er :D Det var inte igår! Hur har ni det? Här är det helt underbart.. Precis som rubriken säger så ahr ja just nu FLOW I MITT LIV! Inte nog med att det är julafton om en månad och att ja kommer hem om mindre om en månad så har jag fått ett jobb...

Av Amanda Andersson - 27 oktober 2015 20:34

Hej på er, eller ja godkväl menar jag ju ;) Läget en kväll som denna? :) Här är det bra. Slutade i vid halv 8 idag så va klar "tidigt" med kök och grejer.. I nu ikväll har ja hunnit måla mina naglar :D :D Men nu till det jag vill skriva om i detta in...

Av Amanda Andersson - 7 oktober 2015 15:09

Hej alla  godingar :D Hur är de?? Här är det fint. Börjar bli frisk ifrån min förskyldning jag ahr haft... Hosta och liiiite snor kvar... :( SEGT!!   TROR NI ATT JAG hAR BÖRJAT MIN NEDRÄKNING HEM ELLER??? SVAR: JA!!!! Det är "bara" 11 veckor ...

Av Amanda Andersson - 25 september 2015 17:46

God eftermiddag på er alla :D Hur är det? Här är det fint :D Fredag och min första långlediga helg på super länge :D :D Familjen är borta i helgen så ska bli skönt att slappa lite :D Men ska inte vara helt ensam ;) Imorgon kommer en liten sak till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards