Alla inlägg under oktober 2015

Av Amanda Andersson - 27 oktober 2015 20:34

Hej på er, eller ja godkväl menar jag ju ;)
Läget en kväll som denna? :)
Här är det bra. Slutade i vid halv 8 idag så va klar "tidigt" med kök och grejer..
I nu ikväll har ja hunnit måla mina naglar :D :D

Men nu till det jag vill skriva om i detta inlägg...
Vet att det är sjukt dålig uppdatering men har inte haft tid... Jobbat och sen sovit typ... ingen ork till att blogga.. :/
Men nu till min vecka i Österike :D
Åhh... Alltså helt kär i det landet och den staden vi var i. Vi var i St.Wolfgang Ska jag någonsin flytta utomlands igen så ska det vara till den staden.. Den hade det mesta... Sååå mysig och sååå fin. Trevliga människor och allt. OM NI INTE HAR VARIT DÄR, ÅK DIT!!!!!!!!!!!!!!!

Min familj var där för att spela tennis. Så det var tennis hela förmiddagarna och även lite på eftermiddagen/kvällen.
Men på hotellet fanns en pool och ett gym och även massage så vore dumt att klara.. ;) haha.
Vi gjorde några 2 utflykter (tror ja). På tisdagen var vi i en saltgrotta. Det var fett coolt. Tyvärr inga bilder på det.... :(
Sedan var vi och käkade lunch på ett ställe en annan eftermiddag och där fanns någon form av rådjur ( inte säker på vad de va för nått;) ) Man kunde även mata fiskar och getter. Men tyvärr så småregnade det den eftermiddagen så det blev inte så länge..
Men iaf... Kan vara säga att det var en grym vecka...
VEM VILL INTE KÄKA HOTELLFRULLE VARJE MORGON OCH VEM VILL INTE HA 4-RÄTTERS VARJE KVÄLL????
Men det finns ju ett minus med detta... De är att maten på hotellet va hela HIMELSK GOD och nu får familjen nöja sig med MIN MAT`;) HAHAHAHA!!

Nog om denna veckan...

Lite vad som händer i mitt liv här:
Jag jobbar som vanligt och kör barnen på tennis och har mig.. Är överallt :)
Men till det som hände igår...
Hade en helt underbar eftermiddag med den minsta av barnen. När jag kom till dagis igår så kom han springades och slängde sig i mina armar och jag fick en bamsekram. När vi kommer hem så vill han bara mysa och vara i min famn och han gav mig massor med kramar och pussar på kinden.
Sedan hände det som jag gjorde att jag kände att de kommer vli så tungt att lämna dessa barn....
Blev tårögd!
Han kramade om mig hårt och viskde i mitt öra: 
  ICH LIBE DICH MANDA!!   

(Jag älsakar dig manda)

Det var sååååå nära att jag började lipa... Det var som om en stor sten släppte ifrån mitt hjärta... Det var som en bekräftelse på att jag verkligen är omtyckt i denna familjen.
DET VAR GALET!!
jag talade även om för han att jag snart skulle åak hem och bara tittade på mig ledsen och frågade varför... Hur förklarar man för en 4:a åring att jag bara "får" vara hos dom i 1 år? Det var svårt... en fick göra ett försök... 
När jag talade om detta för mamman i fmailjen sa hon att det inte skett förut.. Att han inte sagt de till någon annan innan. Det gjorde de hela ännu mer hedrande!


Oj detta blev ett långt inlägg... SORRY ;)
Men måste ju bomba med lite bilder ifrån österike :D

PUSS PÅ ER ALLA OCH TA HAND OM VARANDRA!!!!!!!!!!!

                   




Av Amanda Andersson - 7 oktober 2015 15:09

Hej alla  godingar :D

Hur är de??
Här är det fint. Börjar bli frisk ifrån min förskyldning jag ahr haft... Hosta och liiiite snor kvar... :( SEGT!!


TROR NI ATT JAG hAR BÖRJAT MIN NEDRÄKNING HEM ELLER???
SVAR: JA!!!!

Det är "bara" 11 veckor kvar på min resa.. Tiden bara flyger iväg och hoppas att den fortsätter med det så att jag kan komma hem och allt blir som vanligt...
om jag mår dåligt över nått har ja min undebara syster eller man kan ringa en kompis och bara ses och prata..
Kunna ge en kärleksfull kram och säga att allt kommer bli bra.
Att kunna ringa bara och säga att jag kommer och hämtar dig dig om en stund så drar vi till stan eller nått sånt..
Det är något man saknar här.. För det första har ja inte jätte många vänner men för det andra är dom med Au pair så det är så att man måste planera mer och kolla så att vi är lediga samtidigt. Och för det tredje så bor vi inte så nära och inte lätt att säga vi ses om 10 min... För man måste kolla buss/spårvagn/tåg för att kunna ta sig någon stans...
Men ja kommer såklart att saknar mina vänner som ja skaffat mig. Men som tur är bor en i Sverige och det känns bra :D :D


Idag har det än så länge varit fullrulle med att skicka barn till dagis och tenniscamp. :) Sedan har det fortsatt med att vika massa tvätt( hållt på och vikt i ca 2 dagar...) och sedan har jag även städat lite på mitt rum.. Imorgon är det tvättdag för måste ju ha rena kläder nu när ja ska åka bort... ;)

Ni som känner mig vet att jag aldrig varit utomlands innan ja "flyttade" till Tyskland.. Eller ja, jag har ju varit i Danmark och Norge men det räknas knappt....
Men under denna tiden ja varit här har jag redan besökt 2 olika länder men nu ska ja besöka mitt 3 land förutom Tyskland då..
Jag ska till Österrike i en vecka med familjen. Ska bli spännade och se hur det ser ut där och så...
Tror att vi ska bo på hotell så kommer kännas bra :)
Åker på söndag morgon och kommer hem på söndag igen tror ja :) Min värdmamma sa att de skulle ta ca. 8 timmar att åka inklusive paus :) Så det tar inte jätte lång tid att åka :)

Såklart ska jag försöka få bilder som kommer upp här och ja ska självklart blogga efter den veckan :)

Här kommer in bild på mina sköningar :D ( och även på bilder på mig ;) )


 

 

 

Skapa flashcards