Direktlänk till inlägg 20 april 2015

Julle här

Av Amanda Andersson - 20 april 2015 22:04

Ja, idag blir det ett litet annorlunda inlägg. Amandas braiga syster skriver lite nu för att berätta min syn på hur jag har det här hemma och kanske kommer detta hända igen, man vet aldrig ;)

Men nu har Amanda redan varit borta i 110 dagar om jag inte räknat heeelt fel. Och ja, det har varit skönt ibland men också jävligt jobbigt i vissa stunder. Det är alltid skönt att få vara själv i mellan åt, men när man alltid har varit två kan det kännas lite ensamt. Jag trodde verkligen inte att det skulle kännas så här i vissa stunder. Man saknar någon att kunna prata med, irritera som satan, eller varför inte bara kunna somna ifrån henne när man tittar på film. Och varje gång ska hon ta de där förbannade kortet på mig när jag sover ;) Det jag saknar mest är nog ändå att hon inte rakar mina ben längre. Jag städade hennes rum i utbyte och ja, det är det bästa val jag någonsin gjort!!

Men det finns nu naturligtvis några bra saker med att vara själv också. Som att hon kan inte skvallra om alla saker jag gör till mammii och pappii vilket hon är väldigt bra på annars, klaga på att jag inte lagt mig när hon ska springa upp på toaletten eller varför inte kunna utnyttja heeeeela övervåningen själv? Det är faktiskt det som känns väldigt skönt. Samtidigt som jag saknar att bara kunna storma in i hennes rum och skrika bara för att få henne på lite dåligt humör, men det är ju så syskon är, right?


Ibland så saknar man henne verkligen liiite extra, eftersom att det är som jag skrev innan, att man alltid hade någon att prata med. Och när alla frågar jämt hur Amanda har det så ska jag faktiskt säga att jag vet inte alltid det. Vi pratar inte varje dag som många kanske tror och att vi berättar hela tiden vad vi gör. Så är det verkligen inte. Det skulle blivit llderless för jobbigt och känna att hon har det så jäklans bra utan mig och att det finns en chans till att hon stannar kvar. Så det är just de där dagarna man märker att man ändå varit tighta fast att man ändå inte kännt som att man varit det med alla dessa slagsmål och inte pratat med varandra på 2 dagar, men syskon är alltid syskon och kommer alltid att vara så.

Annars rullar faktiskt livet på här hemma väldigt bra. Känns ju inte riktigt som att det är så länge sedan hon åkte hemifrån. Jag minns den dagen som om den vore igår vilket kanske är positivt så att det int ska kännas så långt borta!
Jag annars är precis lika råtagg på att åka ner till Tyskland, speciellt för shoppingen, och ja Amanda så klart också då men ;) Eller möjligtvis kanske minstingen i familjen då vi blivit riktigt bra polare fast att vi inte träffats, utan den gången vi träffades i Göteborg men det gillas inte. Han och jag kan nog kunna smida lite planer tillsammans :')

skämt åt sido, jag kommer vara med henne så mycket som möjligt, eftersom jag ska sova hos henne medans mammii och pappii latar sig på hotell, JAG KOMMER FÅ VARA MED HENNE MEST!!


Nu tänkte jag avsluta detta inlägg med några vackra bilder på oss, och förlåt Amanda, men gav du mig friheten att logga in och lägga ut bilder så du lär ju inte bli besvikna på dom i alla fall! :* Och hoppas ni tycker det är kul att läsa vad jag tycker, kanske kan vi få mammii eller pappii att skriva ihop något också någon gång framöver, Nobady knows! Du vet att jag alskar dej till månen och tillbaka!!   Hadeeeee// Julle



            

 
 
Ingen bild

Madde

20 april 2015 23:18

Så fint skrivet <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Andersson - 18 december 2015 14:14


God eftermiddag på er alla glada männskor :) Hur har ni det hemma i Sverie?  är det bra.. Men ahr tycärr ingen julkänlsa.. Har ni de? Fått höra att de ej är så mycket snö och kallt hemma heller så...Men nu till det jag vill skriva om i detta inl...

Av Amanda Andersson - 24 november 2015 11:17


Hej på er :D Det var inte igår! Hur har ni det? Här är det helt underbart.. Precis som rubriken säger så ahr ja just nu FLOW I MITT LIV! Inte nog med att det är julafton om en månad och att ja kommer hem om mindre om en månad så har jag fått ett jobb...

Av Amanda Andersson - 27 oktober 2015 20:34

Hej på er, eller ja godkväl menar jag ju ;) Läget en kväll som denna? :) Här är det bra. Slutade i vid halv 8 idag så va klar "tidigt" med kök och grejer.. I nu ikväll har ja hunnit måla mina naglar :D :D Men nu till det jag vill skriva om i detta in...

Av Amanda Andersson - 7 oktober 2015 15:09

Hej alla  godingar :D Hur är de?? Här är det fint. Börjar bli frisk ifrån min förskyldning jag ahr haft... Hosta och liiiite snor kvar... :( SEGT!!   TROR NI ATT JAG hAR BÖRJAT MIN NEDRÄKNING HEM ELLER??? SVAR: JA!!!! Det är "bara" 11 veckor ...

Av Amanda Andersson - 25 september 2015 17:46

God eftermiddag på er alla :D Hur är det? Här är det fint :D Fredag och min första långlediga helg på super länge :D :D Familjen är borta i helgen så ska bli skönt att slappa lite :D Men ska inte vara helt ensam ;) Imorgon kommer en liten sak till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards