Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

En månad har gått...

Av Amanda Andersson - 2 februari 2015 20:45

  God kväll <3   

En månad har nu gått av min resa och det är med blandade känlsor...
Det har varit tuffa tider och bra tider...
Det har varit tufft att vara ifrån min familj och vänner en månad men jag har ju kontakt med er som tur är! NI vänner som skickar är guld värda hos mina ögon! Det värmer så HIMLA mycket ska ni veta! Det spelar ingen roll om ni bara skickar ett <3 eller skriver en hel uppsats så betyder det massa :D <3 <3
 
Jag har även haft bra stunder så klart :) har haft mycket kul med familjen och med Janina :)
Det är svårt fortfarnade med språket men det kommer la det med... Just nu tror jag det hänger på att jag ska våga prata och våga säga fel... Har börjat säga lite ord och lite menar till ¨barnen och deras kompisar men barnen är snabba med att rätta mig om jag säger fel vilket är bra.. :)

Annars börjar ja komma in i vardagen och alla sysslor.. Vissa dagar är bättre än andra ;)
lagar mat som en kock ;) Nej nu överdrev jag lite kanske men ja kommer kunna laga så mycket olika maträtter när jag kommer hem som jag inte ens visste hur man lagade... Visst använder jag recept men det säger vi inte högt ;) ;) Schhhh.....  

Idag har det varit en extra jobbig dag... Många trårar har ramalt ner för min kind coch tankarna har gått om att jag vill åka hem.. Men då pratade jag med min mamma och hon fick mig på andra tankar som gjorde att jag kommer kämpa.. Jag vill verkligen vara här i ett år och då måste man kämpa.. Som min mamma sa att " du har gjort detta valt, att flytta dit och anta denna utmaningen, du kommer vara så stolt över dig själv efter detta året".. Och det är sant... Det har fått en månad och det är bara 11 kvar på detta året men det är bara 6 månader(med denna) tills jag kommer hem på semester och får träffa dom som betyder mest...  SÅ ja kommer KÄMPA!
+ att jag idag har tappat min tummring... Inte en aning om vart den ahr tagit vägen... :( :( Tomt på tummen....

Nu ska jag ta och sova... Det har tagit på krafterna idag och imorgon väntas en ny dag men nya äventyr och utmaningar :)   

Hoppas att ni alla har det bra hemma och ni är alltid i mina tankar!

Lägg gärna en kommentar om vad ni vill att jag ska sriva om i bloggen :)

Puss och kram <3 <3

 
 
Ingen bild

madde

2 februari 2015 21:48

Klok mamma du har ;) klart du ska stanna ;)vi finna ju kvar fast det är klart vi saknar dig himla mkt; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Andersson - 18 december 2015 14:14


God eftermiddag på er alla glada männskor :) Hur har ni det hemma i Sverie?  är det bra.. Men ahr tycärr ingen julkänlsa.. Har ni de? Fått höra att de ej är så mycket snö och kallt hemma heller så...Men nu till det jag vill skriva om i detta inl...

Av Amanda Andersson - 24 november 2015 11:17


Hej på er :D Det var inte igår! Hur har ni det? Här är det helt underbart.. Precis som rubriken säger så ahr ja just nu FLOW I MITT LIV! Inte nog med att det är julafton om en månad och att ja kommer hem om mindre om en månad så har jag fått ett jobb...

Av Amanda Andersson - 27 oktober 2015 20:34

Hej på er, eller ja godkväl menar jag ju ;) Läget en kväll som denna? :) Här är det bra. Slutade i vid halv 8 idag så va klar "tidigt" med kök och grejer.. I nu ikväll har ja hunnit måla mina naglar :D :D Men nu till det jag vill skriva om i detta in...

Av Amanda Andersson - 7 oktober 2015 15:09

Hej alla  godingar :D Hur är de?? Här är det fint. Börjar bli frisk ifrån min förskyldning jag ahr haft... Hosta och liiiite snor kvar... :( SEGT!!   TROR NI ATT JAG hAR BÖRJAT MIN NEDRÄKNING HEM ELLER??? SVAR: JA!!!! Det är "bara" 11 veckor ...

Av Amanda Andersson - 25 september 2015 17:46

God eftermiddag på er alla :D Hur är det? Här är det fint :D Fredag och min första långlediga helg på super länge :D :D Familjen är borta i helgen så ska bli skönt att slappa lite :D Men ska inte vara helt ensam ;) Imorgon kommer en liten sak till mi...

Ovido - Quiz & Flashcards