Alla inlägg den 24 januari 2015

Av Amanda Andersson - 24 januari 2015 13:43

God dag alla människor där ute :D :D


Idag är man lite trött och seg i knoppen men det är det värt.. Hade en så bra kväll igår :D
Jobbade hela dagen sedan fixade man till sig lite och sedan var det das att dra på fest hos en kompis.
Jag kände bara hon som hade festen men det gjorde inget för alla männiksor var super trevliga och ville prata med mig.. Det kom fram massa männiksor som frågade om jag var ifrån Svergie och ville prata om det och varför jag just valde att flytta till tyskland....
Det var många frågor men det var sjukt kul och trevligt :D
Man tänker ju när man kommer till en fest där man inte känner någon att de skulle kunna bli lite tråkigt och så men inte här.. Alla var jätte revliga och välkomnande :D :D
Drack min första öl igår...  Inte en hel för den var skit stor men en liten del av den :)
Kan ju tilläggaatt jag ahr ALDRIG pratat så myclet engelska på alla mina 20 år som jag gjorde igår och dom förstod vad jag menade :D Alltså kan jag med prata engelska när jag måste :D :D


   Idag när jag vaknade hade det kommit massa snö :D :D Lite coolt faktiskt. Vi ha rinte haft snö som ni har i Sverige... Vi har haft typ sol varje dag men inte nu... Det är kaos här i Tyskland när det kommer snö....
Det var 27km kö på en stor väg och massa lastbilar har åkt i diket... Det är tydligen massa folk som kör med sommardäck året om eftesom de aldrig kommer snö emn nu har dte ju gjort det... :) Inte jätte jätte kul men kul för barnen.
kan ju tillägga att ja har blivit lite snorig och har fått ont i halsen och lite hosta... :(

Lite hemlängtan idag.... Jobbigt... Vill hem och krama om min älskade lilla syster och min fina mamam och pappa... Vill ha er hos mig !! Det är tufft detta men är ändå stolt att jag vågat ta chansen... Detta kommer bli ett  minne för livet och ja önskar att allt vore så myclet lättare, att man kunde gå och hälsa på någon man älskar som hemma....
Men nu har snart 1 månad gått och det har gått fort... Nu är det bara 5 månader kvar innan ja kommer hem till Sverige :D Det ska bli skönt att få träffa alla!! Men de kommer bli jobbigt att åka tillbaka igen... Samma proces en gång till lixom... men vet att min familj ska komma och hälsa på mig i sommar och det längtar jag efter!! <3
Saknar er alla massa och SKRIV FÖR GUDS SKULL TILL MIG!!! Våga gör det..
För just nu känns det som om att ingen vågar skrva till mig för då kanske ja får hemlängtan, men ja kan inte få nått jag redan har....
Innan jag skulle åka ville typ alla hinna ses och alla skrev "åh, ja kommer sakna dig när du är borta" men nu hör ingen av sig... :/

Ert val...

Nu ska ja fortsätta städa...

Ha det gött !!! <3<3


                              

Ovido - Quiz & Flashcards